Pakketten versturen

Ja, dat kan. Koop hiervoor online een verzendlabel bij DHLFORYOU. Print en plak het verzendlabel op je pakket en ga er mee naar een van onze locaties. Scan de barcode van het label en leg het pakket in de kluis. Je krijgt een bevestiging zodra het pakket is afgehaald door DHL

Nee, dat kan op dit moment nog niet. Pakketten met een verzendlabel van DHL kunnen wel verzonden worden

Je kan jouw pakje binnen de vijf kalenderdagen na aankomst ophalen. De zesde dag wordt het pakje naar de afzender teruggestuurd. Wij blijven je informeren dan per e-mail en per sms.

Doe het pakje niet open en contacteer zo snel mogelijk onze Cubee klantendienst 02 320 23 90. Zij helpen je verder.

Jouw pakket wordt op de 6de dag teruggestuurd naar de afzender. Je ontvangt daarover een e-mail.

Dat kan om twee redenen:

  • – pakjes met een onjuist formaat (te zwaar of te groot) worden automatisch naar het postkantoor het dichtst in de buurt van jouw  favoriete vestiging gestuurd. Je ontvangt daarover een e-mail en een sms.
  • – niet toegelaten pakjes (pakjes tegen terugbetaling, aangetekende zendingen …) worden ook naar het postkantoor het dichtst in de buurt van jouw favoriete vestiging verzonden. Ook dan word je geinformeerd.

Retourneren

Dat kan! Wat je hiervoor moet doen verschilt per situatie. Klik hier en ontdek hoe jij jouw pakket kunt retourneren.

Is DHL de oorspronkelijke vervoerder van jouw pakket, klik dan hier en ontdek hoe je jouw pakket kunt retourneren.

Is DHL niet de oorspronkelijke vervoerder van jouw pakket, ga dan naar een bemand afhaalpunt van de oorspronkelijke vervoerder.

Ja, dat ontvang je zodra jouw retourpakket is afgehaald bij de Buren door DHL. Voorwaarde is dat jouw mailadres of mobiel telefoonnummer bekend is bij DHL.

Je kunt jouw retourpakket volgen met behulp van de Track & Trace code via de website van DHLFORYOU.

Wachtwoord en geheime code

Met jouw wachtwoord kun je inloggen op MijnBuren, met jouw geheime code in combinatie met jouw klantnummer kun je een kluisje openen in jouw favoriete vestiging. Via jou persoonlijke MijnBuren pagina kan je jouw wachtwoord en geheime code onafhankelijk van elkaar wijzigen. Handig voor als je een keer iemand anders je pakket wilt laten ophalen maar geen toegang wil geven tot je persoonlijke MijnBuren omgeving.

Nadat je bij ons een account hebt aangemaakt, heb je een wachtwoord gekozen de geheime code is hieraan gelijke totdat je een van beide wijzigt

De geheime code heb je in combinatie met je klantnummer nodig om een kluisje te kunnen openen. Nadat je bij ons een account hebt aangemaakt, heb je een wachtwoord gekozen de geheime code is hieraan gelijke totdat je een van beide wijzigt

Log in op je persoonlijke MijnBuren pagina. Ga na de pagina instellingen en kies voor “mijn geheime code vergeten”. Per mail ontvang je van ons een nieuwe geheime code. Deze kan je eventueel direct wijzigen in je persoonlijke MijnBuren pagina onder instellingen

Burenbalie

Als je in de webwinkel rechtstreeks hebt gekozen voor het afhaalpunt dan is dat geen probleem en ontvang je je pakket op het betreffende afhaalpunt.

Heb je in de webwinkel bij het afleveradres zelf het adres van het afhaalpunt ingevuld, dan kan de vervoerder jouw pakket niet afleveren. De vervoerder houdt het pakket voorlopig bij zich. Neem zo spoedig mogelijk contact op met de verzender/webwinkel om het afleveradres alsnog aan te laten passen in het Burenbalie adres. Kijk in je app of log in op de MijnBuren portal om het adres van jouw Burenbalie te achterhalen.

Ja, dat kan zolang jij – als ontvanger – je niet hoeft te legitimeren

Het is mogelijk een pakket uit het buitenland te ontvangen in een kluis. Voorwaarde is dat je geen douanekosten/invoerrechten hoeft te betalen

Haalcode

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-deburen (088-3328736). Vanuit veiligheidsoverweging kunnen wij het afhaalbericht uitsluitend opnieuw verzenden naar jouw mailadres of mobiel nummer dat bekend is in ons systeem.

Neem hiervoor contact op met de webwinkel waar je bestelling hebt geplaatst of bel met DHL. En vraag hun het goede mailadres of mobiele nummer alsnog aan ons door te geven. Vanuit veiligheidsoverwegingen kunnen wij geen mailadressen of mobiele nummers in ons systeem wijzigen

Kies op de terminal in de vestiging de optie ‘pakketje afhalen’, kies daarna de optie ‘haalcode invoeren’. Heb je de haalcode per mail ontvangen? Dan kan je de barcode die in de email staat ook scannen als je voor de kastenwand staat.

Formaten

De Buren werkt met verschillende formaten kluizen. Het kleinste formaat kluis is 20x10x60. Het grootste formaat is 50x60x60.

Klik hier voor alle standaard formaten van de kluizen. In jouw eigen MijnBuren kun je bij jouw voorkeursvestigingen de exacte kluisformaten vinden.

Heb je het pakket bij de Burenbalie laten afleveren? In dat geval zullen wij contact met jou opnemen en gezamenlijk een goede oplossing zoeken zodat je jouw pakket zo snel mogelijk in ontvangst kunt nemen.

Is het een pakket wat via DHL afgeleverd wordt? DHL zal het pakket naar de dichtstbijzijnde bemanden DHL Parcelshop brengen. Je ontvangt van DHL een bericht hierover.